zondag 9 augustus 2009

Long Beach Internationals



In 1964 organiseerde Grandmaster Ed Parker de International Karate Championships in Long Beach, California. Vandaag, op 8 augustus 2009 vond dit toernooi voor de 45e keer plaats. Na één mislukte poging in 2000, toen het toernooi gecancelled werd, besloot ik dit jaar een nieuwe poging te wagen om zo'n enorme trofee te bemachtigen. Bij mijn eerste onderdeel, wapens, liep dat niet helemaal naar wens en won ik een zilveren medaille. Later kreeg ik te horen dat mijn totaal score 28,7 bedroeg, en dat de nr. 1 won met een score van 28,71. Erg close dus allemaal. Voor zelfverdediging eindigde ik op de derde plaats en voor traditionele vormen ook. Bij de creatieve vormen, waar ik wederom mij stafvorm liet zien, behaalde ik dan eindelijk die begeerde eerste plaats!!
Hoewel het niet meer zo omvangrijk als het ooit was, en zeker niet zoveel Kenpo meer, is het toch de gelegenheid waar het allemaal ooit begon, dus ik ben blij dat ik er bij was en ik hoop dat het in de toekomst weer wat meer van z'n oude omvang zal terugvinden.